@article{oai:nsg.repo.nii.ac.jp:00003525, author = {木部, 美知子 and 中山, 和美 and 栗原, 弥生 and 本間, 千代子 and Kibe, Michiko and Nakayama, Kazumi and Kurihara, Yayoi and Honma, Chiyoko}, issue = {1}, journal = {新潟医療福祉学会誌, 1346-8774}, month = {Dec}, note = {application/pdf, 論文(Article), 看護学科基礎ゼミI評価表と学生授業評価・教員アンケートの結果を単純集計しただけのものではあるが、「基礎ゼミI」の学生の学習成果や教員の指導など全体の傾向をうかがいしることができた。この時期の学生の評価基準は達成・未達成、満足・不満足などの感覚と認識といった未熟なものであるが、評価結果から学生が学習目標の意義を自覚し、さらに自らの学習課題を実感していることがわかった。, Survey on self-evaluation and teacher-evaluation on nursing students attending the Basics seminar was carried out, together with questionnaires and answers to faculties/teaching staffs/on the relevance of students' learning outcome. The students held onto their significance of learning goal with good understanding of the aims of study. Self-evaluation is a practical teaching method to stimulate the students' motivation toward self-education. Reinforcement of ability to self-evaluation definitely increases the capability for self-learning.}, pages = {101--107}, title = {学生の自己学習能力を育てる自己評価 : 基礎ゼミI学生自己評価と教員評価}, volume = {6}, year = {2006} }