ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 新潟医療福祉大学
  2. 学術雑誌論文
  3. 新潟医療福祉学会誌
  4. 第14巻第2号(2014)

S-P表分析を利用した新潟医療福祉大学臨床技術学科学生の学習評価

https://nsg.repo.nii.ac.jp/records/4325
https://nsg.repo.nii.ac.jp/records/4325
fedf66fb-d020-4bca-9d27-dd2dfb9eca5f
名前 / ファイル ライセンス アクション
028_032_w1402.pdf 028_032_w1402.pdf (6.7 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2015-04-28
タイトル
タイトル S-P表分析を利用した新潟医療福祉大学臨床技術学科学生の学習評価
タイトル
タイトル Evaluating The Result of Learning in The Students at The Department of Clinical Engineering and Medical Technology Using S-P Score Table Analysis
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 S-P表分析
キーワード
主題Scheme Other
主題 S-P表解析ソフト
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習評価
キーワード
主題Scheme Other
主題 出題問題評価
キーワード
主題Scheme Other
主題 Student-Problem Score Table Analysis
キーワード
主題Scheme Other
主題 Computer soft for analyzing studentproblem score table
キーワード
主題Scheme Other
主題 Evaluation of learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 Evaluation of problem for examination
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Student-Problem Score Table Analysis
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Computer soft for analyzing studentproblem score table
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Evaluation of learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Evaluation of problem for examination
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 S-P表分析
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 S-P表解析ソフト
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 学習評価
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 出題問題評価
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
Title in Japanese
S-P表分析を利用した新潟医療福祉大学臨床技術学科学生の学習評価
タイトル(英)
en
Evaluating The Result of Learning in The Students at The Department of Clinical Engineering and Medical Technology Using S-P Score Table Analysis
著者 追手, 巍

× 追手, 巍

追手, 巍

Search repository
高橋, 良光

× 高橋, 良光

高橋, 良光

Search repository
浅井, 孝夫

× 浅井, 孝夫

浅井, 孝夫

Search repository
戸島, 知之

× 戸島, 知之

戸島, 知之

Search repository
内山, 渉

× 内山, 渉

内山, 渉

Search repository
菅沼, 松一

× 菅沼, 松一

菅沼, 松一

Search repository
Oite, Takashi

× Oite, Takashi

en Oite, Takashi

Search repository
Takahashi, Yoshimitu

× Takahashi, Yoshimitu

en Takahashi, Yoshimitu

Search repository
Asai, Takao

× Asai, Takao

en Asai, Takao

Search repository
Toshima, Tomoyuki

× Toshima, Tomoyuki

en Toshima, Tomoyuki

Search repository
Uchiyama, Wataru

× Uchiyama, Wataru

en Uchiyama, Wataru

Search repository
Suganuma, Matsuichi

× Suganuma, Matsuichi

en Suganuma, Matsuichi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 We have tried to introduce the method of Student-Problem Score Table Analysis(S-P Table Analysis)in order to evaluate more objectively the degree of learning in the students of The Department of Clinical Engineering and Medical Technology. As a source of data for evaluation, the results of examination concerning General Clinical Medicine, which were obtained from the mark-sheets used for answering according to the state examination style, were used. These mark-sheets were copied with the copying machine equipped in our university, from which their imaging data were transmitted to my personal computer in my room via the run network of university, followed by transformation into the CSV files. These data collected were analyzed according to S-P Table Analysis, using the software developed in our university group. From the analyzed data, several informations were extracted to use for educating the students individually and to devise my lectures and examinations given. In conclusion, the analysis using S-P Table Analysis is very useful not only for evaluating and grasping the degree of learning at the levels of individual student as well as of whole students, but also for devising our teaching methods.
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 新潟医療福祉大学臨床技術学科では学生の修学効果をより客観的に評価するためにS-P表分析法の導入を試みた。臨床医学総論の定期試験を国家試験に準じた5 選択肢形式で行い、解答マークシートを新潟医療福祉大学設置のコピー機で読み込み、その画像データを研究室のPCで学内ランインターネットを通し受け取る。その後にこの画像情報を市販ソフトでCSV化した。さらに収集データを新潟総合学園で開発されたソフトを用いS-P表分析を行った。得られた結果を基にして受験学生の個人データを抽出して、学生の個人教育指導を行った。また出題した問題の解析により授業内容、問題作成の改善に活用した。結論としてS-P表分析は学生の修学評価を学年全体、個人レベルで把握する上でも、修学効果を上げる教育法の改善という面からも有益であると考えられた。
書誌情報 新潟医療福祉学会誌

巻 14, 号 2, p. 28-32, 発行日 2015-03
出版者
出版者 新潟医療福祉学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-8774
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11614531
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・NII
Journal Article
資源タイプ・DCMI
text
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:02:58.642023
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3