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海外市場参入研究アプローチの概観 : 旧ソ連・東欧諸国市場参入分析に向けた分析視点の設定
https://nsg.repo.nii.ac.jp/records/4792
https://nsg.repo.nii.ac.jp/records/4792b3d3b3ac-a900-4cc3-9c13-4d18cbbbd386
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2012-03-27 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 海外市場参入研究アプローチの概観 : 旧ソ連・東欧諸国市場参入分析に向けた分析視点の設定 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Review of the Foreign Market Entry Research Approach | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | MFMEモデル | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | POIモデル | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | マーケティング次元 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 非マーケティング次元 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
Title in Japanese | ||||||||||
海外市場参入研究アプローチの概観 : 旧ソ連・東欧諸国市場参入分析に向けた分析視点の設定 | ||||||||||
タイトル(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
A Review of the Foreign Market Entry Research Approach | ||||||||||
著者 |
富山, 栄子
× 富山, 栄子
× Tomiyama, Eiko
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抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Foreign market entry analyses are important research fields not only in international management, but also in international marketing. There are two categories of foreign market entry analyses. One is used to explain entry modes. It includes (1) a 'modes of foreign market entry' model (MFME model) and (2) a 'process of internationalization' model (POI model). The other is used to explain the relationship between entry modes and marketing activities. This is the foreign market entry model created by Professor S. Takeda. In this paper I will examine each model and indicate my framework for analyzing foreign market entry. My conclusion is that an analysis from both the view point of the marketing dimension and the non-marketing dimension will be needed to analyze foreign market entry. | |||||||||
書誌情報 |
現代社会文化研究 巻 21, p. 249-265, 発行日 2001-08 |
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出版者 | ||||||||||
出版者 | 新潟大学大学院現代社会文化研究 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1345-8485 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN1046766X | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 論文(Article) | |||||||||
資源タイプ・NII | ||||||||||
Departmental Bulletin Paper | ||||||||||
資源タイプ・DCMI | ||||||||||
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