Item type |
学術雑誌論文 / Journal Article(1) |
公開日 |
2010-03-05 |
タイトル |
|
|
タイトル |
学生の自己学習能力を育てる自己評価 : 基礎ゼミI学生自己評価と教員評価 |
タイトル |
|
|
タイトル |
Self-evaluation to bring up self- learning ability of a student : Basics seminar I student self-evaluation and teacher evaluatio |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
自己教育力 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
自己評価 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
自己学習能力 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
学生 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
教員 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
self-directed learning |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
self-evaluation |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
self-learning ability |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
student |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
teacher |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
self-directed learning |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
self-evaluation |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
self-learning ability |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
student |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
teacher |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
自己教育力 |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
自己評価 |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
自己学習能力 |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
学生 |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
教員 |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
journal article |
Title in Japanese |
|
|
|
学生の自己学習能力を育てる自己評価 : 基礎ゼミI学生自己評価と教員評価 |
タイトル(英) |
|
|
|
en |
|
|
Self-evaluation to bring up self- learning ability of a student : Basics seminar I student self-evaluation and teacher evaluatio |
著者 |
木部, 美知子
中山, 和美
栗原, 弥生
本間, 千代子
Kibe, Michiko
Nakayama, Kazumi
Kurihara, Yayoi
Honma, Chiyoko
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
看護学科基礎ゼミI評価表と学生授業評価・教員アンケートの結果を単純集計しただけのものではあるが、「基礎ゼミI」の学生の学習成果や教員の指導など全体の傾向をうかがいしることができた。この時期の学生の評価基準は達成・未達成、満足・不満足などの感覚と認識といった未熟なものであるが、評価結果から学生が学習目標の意義を自覚し、さらに自らの学習課題を実感していることがわかった。 |
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
Survey on self-evaluation and teacher-evaluation on nursing students attending the Basics seminar was carried out, together with questionnaires and answers to faculties/teaching staffs/on the relevance of students' learning outcome. The students held onto their significance of learning goal with good understanding of the aims of study. Self-evaluation is a practical teaching method to stimulate the students' motivation toward self-education. Reinforcement of ability to self-evaluation definitely increases the capability for self-learning. |
書誌情報 |
新潟医療福祉学会誌
巻 6,
号 1,
p. 101-107,
発行日 2006-12
|
出版者 |
|
|
出版者 |
新潟医療福祉学会 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1346-8774 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11614531 |
権利 |
|
|
権利情報 |
本文データは国立情報学研究所により電子化されたものである |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
フォーマット |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
application/pdf |
資源タイプ |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
論文(Article) |
資源タイプ・NII |
|
|
|
Journal Article |
資源タイプ・DCMI |
|
|
|
text |